Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tornázzunk egyet együtt!

A mozgás fontosságát minden masszázs során mindenkivel megbeszéljük, illetve oldalunkon is többször megemlítettük már. Sajnos a mai életmód nem kedvez csontjainknak, ízületeinknek, nyirok- és vérkeringésünknek, emésztésünknek stb. Ülünk, görbülünk vagy éppen talpalunk, emelünk napi 8, 10, 12 órában, majd számítógép, tévé, vacsika, alvás és valahogy a mozgás napról napra, hétről hétre, majd évről évre elmarad. Ezzel egy darabig nem is lesz baj. Egyén-, munka-, életmódfüggő, hogy meddig tudjuk magunkat egyben tartani, de higgyék el, nem örökké. Előbb vagy utóbb, de visszaüt, ha kicsit sem figyelünk oda magunkra. És azt gondoljuk, jobb az, ha minden egyes nap egy kicsikét foglalkozunk izmainkkal, mint az, ha majd több évtizedet kell fájdalmakkal, lerobbantan élni. Tudomásul kell venni, az ember a mozgás által működik, így vagyunk összerakva. 

Az alábbi két torna ránézésre ovis szintnek tűnhet, de ha napi szinten rendszeresen reggel és este is elvégzik legalább az egyiket a kettő közül, higgyék el, hosszú távon jelentkezni fog az eredménye. A hangsúly itt a rendszerességen van. Pár perces tornákat tettünk fel, amikre senki sem mondhatja, hogy nem fér bele az idejébe. Biztosak vagyunk benne, ennyi belefér.

A nyaktornát napközben a számítógép elől felkelve is el lehet végezni, frissítve ezzel nem csupán a beállt izmokat, hanem a vérkeringést is, ezáltal gondolatainkat, teljesítőképességünket is. Szóval fotelekből felkelni és íme!: